POHLEDY ODJINUD - Uzbekistán

27.09.2015 00:00

Pro mě krátké, ale pro některé trochu delší toulání po Uzbekistánském hlavním městě Taškent. Je to zajímavé město s množstvím kontrastů.

            Byť muslimská země, můžete zde potkat vedle sebe třeba pána v trenclích, holky v minisukních s lodičkama na kramfleku, tak ženy s šátky na hlavě. Prostě není tu problém.

                Bazar, místo kde se dá koupit vše. Od šroubku, přes košili, vejce až po šperky. Nutno smlouvat a komunikovat. Rád jsem tam nakupoval. Pro citlivé jedince by možná bylo těžko jít si nakoupit  maso na bazaru. 

Zde nad rušnou silnicí nadchod, který moc lidí nevyužívalo. Chodili prostě jinudy jak byli zvyklí kdysi.

                Televizní vysílač. Vstup do něj je velice přísný. Nesmí se tam vzít ani telefon ani fotoaparát. Pečlivá bezpečnostní kontrola. Ale potěšující bylo zjištění, že tam mají maketu naší Žižkovské věže v Praze.

                Noc jako vyšitá. Byly dny, kdy jsem nemohl usnout, nebo jsem se ještě v noci budil. Tak byl čas si občas blejsknout noční oblohu. V popředí hotel připomínající loď. Na obloze půlměsíc s hvězdou. Netušil jsem, že toto to někdy uvidím.  No a jako bonus nejspíš padající kus šutru z oblohy. Nestihl jsem si nic přát.

Pravoslavný kostel.

Pamětní monument naproti hlavnímu nádraží.

Škola.

Cirkus a před ním vodotrysky. Vodotrysky jsou vlasně v každém parku, vypadá to moc fajně.

Mešita.

Architektura centrálního bazaru.

Národní muzeum.

Památníky.

Parlamentní budova.

Krásná socha na vítězném oblouku.